Gambar Ketupat

No view
Image Result For Gambar Ketupat

Image Result For Gambar Ketupat


More Info this Post

Ketupat ialah sejenis hidangan daripada beras atau pulut yang dibungkus dengan daun kelapa dan direbus dalam periuk yang terkenal di Malaysia, Indonesia serta beberapa negara Asia Tenggara lain..Ni ketupat yang ada kat umah nenek masa raya Yang segi tu ketupat palas Yang putih tu ketupat segera Yang ikat ngan tali isi kuning tu ketupat daun buluh.Resepi Ketupat Sotong Ala ala Terengganu. Bulan bulan puasa ni selera memang lain macam. Serba serbi teringin nak makan .Syaitan dah memang kena rantai,tapi nafsu makan still tak kecik kecik Hehe, ada yang terasa ?.Tak terasa, Lebaran Idul Fitri sudah ada di ambang pintu. Dua hari lagi Idul Fitri tiba. Inilah saatnya bagi umat muslim berbahagia. Salah satu tradisi unik umat Islam Indonesia adalah pulang kampung untuk lebaran dan saling memaafkan dengan saudara..


More Info

  • Ketupat Background Hand Drawn Style
  • Image Result For Gambar Ketupat
  • Ketupat Lebaran  Background Pictures Edit Photos Happy Eid Mubarak Islamic Pictures
  • Tutorial Membuat Ketupat
  • Ketupat Wikipedia Bahasa Melayu Ensiklopedia Bebas

    Ketupat ialah sejenis hidangan daripada beras atau pulut yang dibungkus dengan daun kelapa dan direbus dalam periuk yang terkenal di Malaysia, Indonesia serta beberapa negara Asia Tenggara lain..

  • Namakucella Pokok Palas Ketupat Palas

    Ni ketupat yang ada kat umah nenek masa raya Yang segi tu ketupat palas Yang putih tu ketupat segera Yang ikat ngan tali isi kuning tu ketupat daun buluh.

  • Resepi Ketupat Sotong Ala Ala Terengganu

    Resepi Ketupat Sotong Ala ala Terengganu. Bulan bulan puasa ni selera memang lain macam. Serba serbi teringin nak makan .Syaitan dah memang kena rantai,tapi nafsu makan still tak kecik kecik Hehe, ada yang terasa ?.

  • Filosofi Ketupat Lebaran Bagi Kehidupan Masyarakat Jawa

    Tak terasa, Lebaran Idul Fitri sudah ada di ambang pintu. Dua hari lagi Idul Fitri tiba. Inilah saatnya bagi umat muslim berbahagia. Salah satu tradisi unik umat Islam Indonesia adalah pulang kampung untuk lebaran dan saling memaafkan dengan saudara..

Comments are closed.

Author: 
    No related post!